Umowa zlecenie - stawka godzinowa w 2024 roku

Profil firmowy na LinkedIn – dlaczego jest tak ważny z perspektywy rekrutacji?

linkedin
Gdzie znaleźć najlepszego pracownika dla swojej branży? Najlepiej w miejscu, które skupia profesjonalistów, czyli LinkedIn. Ten zawodowo-biznesowy serwis społecznościowy cieszy się ogromną popularnością wśród osób, które chcą wzmocnić swoją pozycję w danej branży. Nadal jednak jest nie do końca wykorzystywany przez pracodawców podczas rekrutacji. Tymczasem to właśnie tutaj można nie tylko znaleźć pracowników, ale również sprawdzić ich pod kątem doświadczenia, umiejętności, a także poznać dotychczasowe miejsca ich zatrudnienia.

Jak stworzyć dobry profil firmowy?

Profil firmowy na LinkedIn jest wizytówką firmy, dlatego warto zadbać o to, by prezentował się profesjonalnie i pomagał w kreowaniu pozytywnego wizerunku organizacji oraz wzmacnianiu marki pracodawcy. Warto zamieścić w nim krótką informację na temat profilu firmy, jej działalności, historii, idei, celów i misji. Przydatne będą również materiały wizualne – zdjęcia siedziby czy zadowolonych pracowników. Oczywiście, pod warunkiem że nie są to fotografie pozowane i wymuszone, co widać na pierwszy rzut oka.

Możliwość weryfikacji kandydatów do pracy

Rekrutacja prowadzona na LinkedIn daje pracodawcy o wiele więcej możliwości sprawdzenia pracownika niż w przypadku tradycyjnej rekrutacji opartej na nadsyłaniu dokumentów aplikacyjnych. W sieci LinkedIn jest możliwość przejrzenia profilu danej osoby, zapoznania się z informacjami na temat jej doświadczenia zawodowego, umiejętności, kwalifikacji, a także dotychczasowych pracodawców. Jeśli kandydat aktywnie uczestniczy w dyskusjach i grupach, można również w praktyce sprawdzić poziom jego kompetencji w danej dziedzinie. A przy okazji zobaczyć, jak się wypowiada na temat swoich poprzednich pracodawców.

Budowanie wizerunku i relacji

Aktywna obecność na LinkedIn pozwala przedsiębiorcy na budowanie wizerunku firmy jako miejsca otwartego i przyjaznego dla nowo zatrudnionych, a także idącego z duchem czasu i chętnie sięgającego po nowe technologie. A tymi niewątpliwie są coraz bardziej zaawansowane branżowe media społecznościowe. Dużym atutem w LinkedIn jest możliwość budowania własnej sieci kontaktów i relacji zawodowych. Można dołączać zarówno do grup tematycznych skupionych na rekrutacji i poszukiwaniach pracowników, jak i do tych, które skoncentrowane są na konkretnej branży czy tematyce. Dzięki temu pracodawca nawiązuje nowe relacje zawodowe, niekoniecznie wśród potencjalnych pracowników, ale też wśród osób, które w razie potrzeby będą w stanie polecić idealnego kandydata na konkretne stanowisko.

Aktywne poszukiwanie pracowników

Rekrutacja na LinkedIn jest obecnie jedną z najskuteczniejszych form poszukiwania nowych pracowników. Ze względu na specyfikę działania sieci, taki sposób szukania osób do pracy nieco się różni od publikowania ofert na serwisach ogłoszeniowych. Wśród osób, które zrzesza LinkedIn, większość kandydatów na pracowników to tak zwani kandydaci pasywni. Nie szukają oni zatrudnienia, najczęściej mają już swoje miejsce na rynku pracy. Są jednak otwarci na propozycje i negocjacje, jeśli ktoś zgłosi się do nich z ciekawą ofertą. Pracodawca ma możliwość znalezienia osoby, która w pełni odpowiada jego oczekiwaniom. Dla kandydata bezpośrednia oferta pracy jest natomiast bardziej zachęcająca niż uczestnictwo w tradycyjnej, wieloetapowej rekrutacji. Nie musi tworzyć dokumentów aplikacyjnych ani brać udziału w rozmowach czy spotkaniach z rekruterami. LinkedIn pozwala więc zaoszczędzić czas zarówno osobie rekrutującej, jak i potencjalnemu pracownikowi.

Wyższa skuteczność i krótszy czas rekrutacji

Zapewne każdy pracodawca i rekruter wie, jak trudny i żmudny jest standardowy proces rekrutacji oparty na publikowaniu ogłoszeń i czekaniu na odpowiedzi ze strony potencjalnych kandydatów. Na każdą ofertę odpowiada zwykle kilkadziesiąt lub kilkaset osób, których dokumenty aplikacyjne trzeba wnikliwie przejrzeć. Spory odsetek nadesłanych CV jest do odrzucenia z powodu niespełniania wymagań określonych w ogłoszeniu. Kolejna grupa kandydatów odpada na etapie rozmów rekrutacyjnych. Często bywa tak, że pomimo rozciągniętych w czasie działań rekrutacyjnych, nie udaje się znaleźć odpowiedniego kandydata na dane stanowisko.
Sieć LinkedIn ma pod tym względem dużo większą skuteczność przy jednoczesnej sporej oszczędności czasu. Rekruter ma możliwość korzystania z wyszukiwarek, ustawienia wyszukiwania pod konkretne potrzeby, uczestniczenia w grupach tematycznych, w których obracają się specjaliści z danej branży. W przypadku rekrutacji na stanowiska dla specjalistów, od których wymaga się kwalifikacji, doświadczenia i konkretnych umiejętności, rekrutacja na LinkedIn przynosi dużo lepsze efekty.