Określ, kogo dokładnie szukasz
Profil kandydata to pierwsza rzecz, jaką należy zrobić przed przystąpieniem do dalszych etapów rekrutacji. Opis potencjalnego pracownika można podzielić na dwie części. Pierwsza to określenie wymogów formalnych. Każde stanowisko pracy wymaga konkretnych umiejętności, które dobrze jest szczegółowo rozpisać, aby rekrutacja przebiegała sprawniej. Druga część to opisanie cech osobowych i umiejętności miękkich, jakie powinien mieć nasz wymarzony pracownik. Trzeba mieć świadomość, że w rzeczywistości znalezienie takiego kandydata może okazać się niemal niemożliwe, jednak określenie profilu pozwoli nam lepiej zrozumieć nasze własne oczekiwania.
Ustal, skąd chcesz pozyskać nowych pracowników
Obecnie w sieci znajduje się ogrom platform, na których pracodawcy mogą wstawiać ogłoszenia informujące o poszukiwaniu nowych pracowników. Wśród nich znajdują się portale ogólne i te specjalizujące się w określonej branży. W zależności czym zajmuje się twoja firma i jakiego pracownika szukasz, musisz wybrać najlepsze źródło pozyskiwania kandydatów. Portale branżowe dają większą pewność, że osoby zainteresowane pracą posiadają doświadczenie w podobnej dziedzinie. Platformy oferujące różnego typu stanowiska pracy mogą z kolei przyciągnąć więcej osób zainteresowanych pracą, wśród których również można znaleźć cennych pracowników do przyuczenia.
Postaw na profesjonalistów
Określenie profilu kandydatów i źródła ich poszukiwaniach to niestety dopiero początek drogi w rekrutacji nowego pracownika. Z pomocą dla przedsiębiorstw przychodzą firmy zewnętrzne, które przejmują cały proces na siebie. Outsourcing to duża oszczędność czasu oraz kosztów. Agencja pracy zatrudnia ekspertów, dla których prowadzenie rekrutacji to codzienność, a ich doświadczenie to gwarancja dla firm na zdobycie wykwalifikowanych i wartościowych pracowników.